fråga om mina objektiv

Svar: Jag använder mig av kameran Canon EOS 1000D. De två objektiv som jag har är "standardobjektivet" 18-55 mm f/3.5-5.6 IS och 55-250 mm f/4.0-5.6 IS (förenklat ett vanligt objektiv och ett långzoom). Ja, vad ska man skriva? Visst, 18-55 är bra. Men jag har tröttnat på det och jämför alldeles för mycket med andra bloggar osv, därför är jag inte längre helt nöjd med det objektivet. Mitt långzoom är jag super-duper-nöjd med! Bra zoom, djup och skärpa.
 
Inom några veckor köper jag förhoppningsvis min nya bebis. Jag har bestämt mig för Canon EOS 600D och tror att det blir objektivet 18-135 mm f/3.5-5.6 IS som får följa med mig hem! Det finns en massa objektiv som jag skulle vilja ha, men plånboken vill inte det lika mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg dig själv här?

E-postadress: (endast bloggägaren ser)

URL/Bloggadress:

Skriv kommentar här:

Trackback
RSS 2.0