en fråga kräver ett svar

Svar: Det stämmer, jag går på Klara Gymnasium. Det är en friskola vilket innebär runt 300 (?) elever, känns som en mega-familj där man kan gå runt utan att dömas. Friskola = restaurangmat <333 Ja du, det beror på vem man frågar. Vissa stöter på mer strul än andra. Min situation:

Strul i ettan då min mentor gick in i väggen (han finns ej kvar på skolan) i samma veva som jag bytte klass. Förutom lärar-strul stormtrivs jag! Gymnasiuet innebär mer eget ansvar, vilket gör att jag anser att man borde kunna förbise småsaker och göra något bra av situationen.
 
Jag går Samhällskunskap med inriktning Medier och Journalistik. Det innebär att jag går en bred linje och kan plugga vidare till vad som helst i princip. Median är grymt mysig och får mig avslappnad. Vi har inte allt för mycket läxor/prov om man jämför med andra skolor, men det innebär inte att vi är oseriösa. Vi driver till exempel en egen tidning, vilket är mycket lärorikt och leder oss in i det riktiga vuxenlivet.
 
Mina negativa inlägg angående skolan beror helt enkelt på att jag är så satans skoltrött. Men i helhet är jag grymt nöjd med mitt val. Hoppas mitt svar hjälpte dig på traven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg dig själv här?

E-postadress: (endast bloggägaren ser)

URL/Bloggadress:

Skriv kommentar här:

Trackback
RSS 2.0